Κυριακή 13 Ιανουαρίου 2019

Πού αφιέρωσαν οι υποψήφιοι Δήμαρχοι, το κομμάτι τους από την βασιλόπιτα που κόπηκε στην εορτή των Ποντίων στο Μαρούσι

Τα παλιά χρόνια, οι Έλληνες του Πόντου, έλεγαν στα παιδιά ένα αίνιγμα: «Ποίον εν τ’ έναν το μέρος αθές άσπρον και τ’ άλλο μαύρον;». Η απάντηση ήταν ο χρόνος. Το μαύρο μέρος, είναι οι μέρες που πέρασαν και το άσπρο, οι μέρες που έρχονται, και επομένως είναι ακόμη άσπρες, δεν έχουν μαυρίσει από την επενέργεια του ανθρώπου. 

Το παλαιότατο αυτό αίνιγμα, που θυμίζει τα Κεριά του Καβάφη, μπορεί να έχει και πολιτική έννοια, και η απάντηση να είναι οι υποσχέσεις. Το μαύρο, είναι οι παλιές υποσχέσεις που αθετήθηκαν. Και το άσπρο, είναι οι νέες υποσχέσεις.
Ας είμαστε λοιπόν, προσεκτικοί, ποιος και τι μας υπόσχεται, ποιον εμπιστευόμαστε, ώστε να μην διαψευστούν οι ελπίδες μας πάλι. Και θα αποδειχτεί καλή η καινούργια (και εκλογική) χρονιά, αν εμείς το θελήσουμε, ξεχωρίζοντας την ήρα από το στάρι.

Ο Σύλλογος Ποντίων Αμαρουσίου, έκοψε την βασιλόπιτα, σε αίθουσα της Έκθεσης Κεραμικής, σήμερα στο Μαρούσι. Οι Πόντιοι, δημιούργησαν ωραία εορταστική ατμόσφαιρα, με παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια.

Ο κόσμος πολύς, και βέβαια, ήταν εκεί, οι υποψήφιοι Δήμαρχοι του Αμαρουσίου.

Πού αφιέρωσαν το κομμάτι τους από την βασιλόπιτα οι υποψήφιοι


Ο Θεόδωρος Αμπατζόγλου, παίρνοντας πρώτος τον λόγο, είπε:

«Στέλνω τις καλύτερες ευχές μου, για ένα παραγωγικό 2019, ένα ενωμένο Μαρούσι, και για όλους εμάς, καλή φώτιση. Καλή φώτιση, γιατί αυτό που θέλουμε να μας ενώσει είναι η πόλη μας. Εύχομαι χαμόγελο, δύναμη, υγεία και αισιοδοξία για όλους μας. Το κομμάτι μου από την βασιλόπιτα, το αφιερώνω στους δασκάλους και τα παιδιά της ορχήστρας και της χορωδίας, και στην αδάμαστη και αδούλωτη Ποντιακή Ψυχή που την καταλαβαίνω κι εγώ, ως Μικρασιάτης...»


Δεύτερος ανέβηκε στο βήμα, ο υποψήφιος Δήμαρχος Πάνος Βραχνός, ο οποίος είπε:

«Εύχομαι ολόψυχα καλή χρονιά. Είμαι χαρούμενος που είμαι μαζί σας, γιατί πρέπει να σας πω, ότι, κατά το ήμισυ, από το γένος της μητέρας μου, είμαι Αϊβαλιώτης. Εύχομαι λοιπόν ολόψυχα να είστε υγιείς και κάθε καλό για τον καινούργιο χρόνο. Το κομμάτι αυτό, θα το αφιερώσω στους προγόνους μου στο Άϊβαλί... Χρόνια Πολλά»


Τρίτος, ο Γιάννης Νικολαράκος, είπε:

«Και εγώ είμαι κατά το ήμισυ Κωνσταντινουπολίτης από την πλευρά της μητέρας μου. Εύχομαι, σε όλες και όλους, μια καλή, όμορφη, τυχερή και γεμάτη υγεία νέα χρονιά. Το Μαρούσι, φυσικά και θα πάει μπροστά με νέες αντιλήψεις και νέες ιδέες. Θα προχωρήσουμε μπροστά όλοι μαζί. Το κομμάτι μου από την βασιλόπιτα το αφιερώνω, στον Ποντιακό Ελληνισμό, στον Σύλλογο Ποντίων Αμαρουσίου και τον άξιο Πρόεδρό του, ο οποίος κάνει πολλές δράσεις, και θα συνεχίσουμε μαζί αυτές τις δράσεις και ως Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αμαρουσίου» 

Ο υποψήφιος Δήμαρχος, Λευτέρης Μαγιάκης, είπε:

«Χρόνια Πολλά σε όλους, να είμαστε όλοι καλά. Εγώ, δεν είμαι ούτε Κωνσταντινουπολίτης, ούτε Πόντιος, Πελοποννήσιος είμαι, αλλά αγαπάω τους Πόντιους. Τους αγαπάω γιατί έχουν ορμή και μπορούν και διατηρούν τον Πολιτισμό τους, και μας εμπνέουνε. Αφιερώνω το κομμάτι μου, σε αυτά τα νέα παιδιά του Πόντου, που συνεχίζουν την παράδοση. Να είστε καλά, καλή χρονιά» 


Θα πρέπει να σημειωθεί, ότι ο υποψήφιος Δήμαρχος Γιώργος Καραμέρος, λόγω κάποιου προβλήματος, δεν κατόρθωσε να παρευρεθεί κατά την κοπή της πίτας. Ήρθε όμως τελικά και χαιρέτισε εκ του σύνεγγυς, τους παρευρισκομένους. 

Το κόψιμο της βασιλόπιτας, όπως γινόταν παλιά στον Πόντο: Την πίτα έκοβε ο γεροντότερος ή ο σεβασμιότερος της συντροφιάς, ενώ ταυτόχρονα, έριχνε ψηλά καρύδια λέγοντας « Εξέβαμε ας σην κακοχρονίαν κ’ εσέβαμε σην καλοχρονίαν!». Άλλοι, πάλι έλεγαν «Εδέβεν ο κακόν ο χρόνον, κ’ έρθεν ο καλόν!». Μακάρι ο νέος Δήμαρχος και το νέο Δημοτικό Συμβούλιο, να βοηθήσουν να πραγματοποιηθεί η ευχή, να βγούμε από την κακοχρονίαν.

Άλλες φωτογραφίες από την ωραία εκδήλωση....










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου