Beach party και μπροστά σε εξέλιξη, Διαγωνισμός Χορού, σε παραλία της Θεσσαλονίκης. Στο κέντρο, σκυμμένος, ο δημοσιογράφος Γιώργος Λιάνης, που κάλυπτε τότε, τις νεανικές εκδηλώσεις (Φωτογραφία του 1965, από το ΑΡΧΕΙΟ του Γιάννη Νέγρη).
Τα πρώτα νεανικά συγκροτήματα
Τα πρώτα νεανικά συγκροτήματα
Από την αρχή της δεκαετίας του 1960, μέχρι και το τέλος της Εποχής της Δικτατορίας, τα περισσότερα συγκροτήματα στη Θεσσαλονίκη ακολουθούν τη νοοτροπία της Χρυσής Νεολαίας (δες ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΡΟΚ, Εκδόσεις Άγκυρα, 2012). Λίγα από αυτά, φαίνονται να έχουν διάθεση προσανατολισμένη στη Βρετανική Εισβολή και στο Καλοκαίρι της Αγάπης.
Η φάση της Ελληνικής Ψυχεδέλειας, όπως διαμορφώνεται στο διάστημα 1970-1973 στην Αθήνα, δεν επηρεάζει σημαντικά τη Θεσσαλονίκη, έτσι δεν εμφανίζονται τότε εκεί, συγκροτήματα σαν τους Poll, Πελόμα Μποκιού, Εξαδάκτυλο, συγκροτήματα δηλαδή ψυχεδελικής κατεύθυνσης και με ελληνικό στίχο.
Το ψυχεδελικό γκρουπ της Θεσσαλονίκης Renaldi (ΑΡΧΕΙΟ Μ.Νταλούκα).
Τα πρώτα συγκροτήματα της Θεσσαλονίκης (VIPS, Brahms, Spiders, Dreamers, Reformers, Κομήτες κ.α) τα οποία δρουν στο διάστημα 1960-1964, δεν άφησαν έργο, ή τουλάχιστον, μέχρι σήμερα, δεν γνωρίζουμε, τέτοιες ηχογραφήσεις. Στοιχεία, υπάρχουν, μετά το 1964, οπότε και σχηματίζονται συγκροτήματα που αφήνουν τραγούδια. Αυτή η δεύτερη φάση, ουσιαστικά, αποτελεί μετεξέλιξη της πρώτης. Για παράδειγμα, οι Ολύμπιανς, σχηματίστηκαν το καλοκαίρι του 1965, από τέσσερα μέλη των Brahms (Αρβανιτίδη, Κουτσοτόλη, Καλογιαννίδη, Λαζαρίδη), και ένα μέλος των VIPS (Κακαλιάγκο).
Τα γνωστότερα συγκροτήματα της «δεύτερης φάσης», είναι:
Ολύμπιανς, Strangers, Up Tight, Pacifics, Monks, B.M.W, Renaldi, Βόρειοι, Greeks.
Παραθέτω ένα χαρακτηριστικό δείγμα των τραγουδιών τους.
Λέγεται ότι underground και ίσως χίπικη διάθεση, αντίστοιχη με των Αθηναίων M.G.C, είχαν οι Fratelli, όπως και οι συνεχιστές τους, Μακεδονομάχοι. Όμως, δείγματα τραγουδιών, από αυτά τα δύο συγκροτήματα, δεν υπάρχουν. Πάντως, μια τέτοια διάθεση, φαίνεται στην ηχογράφηση To Love Somebody, των Renaldi.
Τα μέλη των Renaldi, ήταν: Κώστας Τώτας (πλήκτρα,τραγούδι), Γιώργος Χύμας (ντραμς), Γιώργος Σκλήρης (κιθάρα/ επίσης και Παντελής Δεληγιαννίδης, Γρηγόρης Αποστολόπουλος), Γιώργος Στάντσος (μπάσο/και Γιώργος Ζηκογιάννης), Σώτος Κιρκασιάδης (τραγούδι), και Τάκης Τσώνης (τραγούδι).
Το συγκρότημα VIPS (Γιάννης Αραμπατζής στη νταμς, Σωτήρης Νάγρας στο σαξόφωνο, Χρήστος Τσώτρας στην κιθάρα, Τώνις Στρατής στο τραγούδι, και Άλκης Κακαλιάγκος στο πιάνο)
Τα μέλη των Renaldi, ήταν: Κώστας Τώτας (πλήκτρα,τραγούδι), Γιώργος Χύμας (ντραμς), Γιώργος Σκλήρης (κιθάρα/ επίσης και Παντελής Δεληγιαννίδης, Γρηγόρης Αποστολόπουλος), Γιώργος Στάντσος (μπάσο/και Γιώργος Ζηκογιάννης), Σώτος Κιρκασιάδης (τραγούδι), και Τάκης Τσώνης (τραγούδι).
Το συγκρότημα VIPS (Γιάννης Αραμπατζής στη νταμς, Σωτήρης Νάγρας στο σαξόφωνο, Χρήστος Τσώτρας στην κιθάρα, Τώνις Στρατής στο τραγούδι, και Άλκης Κακαλιάγκος στο πιάνο)
Τα πρώτα συγκροτήματα της Θεσσαλονίκης (VIPS, Brahms, Spiders, Dreamers, Reformers, Κομήτες κ.α) τα οποία δρουν στο διάστημα 1960-1964, δεν άφησαν έργο, ή τουλάχιστον, μέχρι σήμερα, δεν γνωρίζουμε, τέτοιες ηχογραφήσεις. Στοιχεία, υπάρχουν, μετά το 1964, οπότε και σχηματίζονται συγκροτήματα που αφήνουν τραγούδια. Αυτή η δεύτερη φάση, ουσιαστικά, αποτελεί μετεξέλιξη της πρώτης. Για παράδειγμα, οι Ολύμπιανς, σχηματίστηκαν το καλοκαίρι του 1965, από τέσσερα μέλη των Brahms (Αρβανιτίδη, Κουτσοτόλη, Καλογιαννίδη, Λαζαρίδη), και ένα μέλος των VIPS (Κακαλιάγκο).
Ολύμπιανς, Strangers, Up Tight, Pacifics, Monks, B.M.W, Renaldi, Βόρειοι, Greeks.
Παραθέτω ένα χαρακτηριστικό δείγμα των τραγουδιών τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου