Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2020

Μάθε για τον Παρφέ της Σοφιάννας Παϊδούση!

Η Σοφιάννα Παϊδούση (φωτο), κατάγεται από την Χίο, και είναι συγγραφέας παραμυθιών. Τελευταίο της πόνημα Ο Παρφές, ίσως το πιο ενδιαφέρον παιδικό βιβλίο που κυκλοφόρησε την περασμένη χρονιά. Η Σοφιάννα, μιλά στα παιδιά για το πραγματικό και τεράστιο πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού. Ο διαφορετικός -και κατατρεγμένος γι αυτό- από τους συμμαθητές του, Παρφές, είναι ο ήρωας  που βιώνει σκληρότατο μπούλινγκ αλλά τελικά γίνεται μάθημα ομόνοιας και αγάπης.


Ο Παρφές, είναι ένα αγόρι εξ ολόκληρου φτιαγμένο από παγωτό. Ζούσε με τους γονείς του στον Β.Πόλο, από όπου μετακόμισε σε μια πόλη του Νότου. Οι συμμαθητές του όμως δεν τον αποδέχονται στο σχολείο και του δυσχεραίνουν τη ζωή.
Ένα παραμύθι που αγγίζει με έξυπνο και πολύ διδακτικό τρόπο το μεγάλο πρόβλημα της εποχής μας, την ενδοσχολική βία.
Η Σοφιάννα, που έχει σπουδάσει νηπιαγωγός, γνωρίζει τον κατάλληλο τρόπο να θέσει το πρόβλημα αυτό στα παιδιά. Και αναμφίβολα κερδίζει  την προσοχή τους στο μεγάλο δικαίωμα να είναι κανείς διαφορετικός. 

Ρωτήσαμε τη Σοφιάννα:


-Πότε έγραψες το παραμύθι; 

-Πριν μερικά χρόνια, ένα τραγικό γεγονός συγκλόνισε την Ελλάδα και εμένα φυσικά. Υπήρχε χρόνια στο πίσω μέρος του μυαλού μου, αλλά όπως και πολλά άλλα περιστατικά, που δυστυχώς έχουν συμβεί σε συνανθρώπους μου και μ’ επηρεάζουν, αργούν να έρθουν στην επιφάνεια με κάποια μορφή. 

-Πώς ξεκίνησες να ασχολείσαι με παραμύθια; 

-Έχω ολοκληρώσει τις σπουδές μου στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, στο Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, απλώς οι ανησυχίες μου ήταν, τρόπον τινά, πιο καλλιτεχνικές, θα τολμούσα να πω, γι’ αυτό έκανα σπουδές κινηματογράφου στο New York Collage και παραγωγής οπτικοακουστικού υλικού στο ΙΕΚ Ακμή. Αργότερα, σπούδασα, μεταξύ άλλων, συγγραφή παιδικού παραμυθιού κι εφηβικής λογοτεχνίας στο Tabula Rasa. Εκεί διαπίστωσα ότι το παραμύθι μου αρέσει ακόμα περισσότερο, καθώς συνδυάζει τη συγγραφή με την παιδική και αθώα ηλικία που λατρεύω. Επιπλέον, είναι κάτι που περνάει 100% από μένα και δεν απαιτεί έγκριση άλλων, γι’ αυτό δίνω τον καλύτερό μου εαυτό, ώστε να έχει, όσο το δυνατόν, πιο άρτιο αποτέλεσμα. Θέλω να είναι, δηλαδή, όπως εμένα θα μου άρεσε να είναι ένα παραμύθι που θα διαβάσω στο παιδί μου.

Ο ΠΑΡΦΕΣ 
Συγγραφέας : Σοφιάννα Παϊδούση
Εκδότης : ΟΣΕΛΟΤΟΣ
Χρονολογία Έκδοσης : Ιούλιος 2019
Αριθμός σελίδων : 80
Διαστάσεις 24x17
Πρόλογος :ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
Προτεινόμενες ηλικίες 6-9 ετών
Επιμέλεια ΚΟΛΙΤΣΗΣ ΛΑΖΑΡΟΣ
Εικονογράφηση ΛΑΖΑΡΗ ΠΗΝΕΛΟΠΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου