Σάββατο 20 Ιουλίου 2019

Γιάννης Μηλιώκας : «Για το καλό μου» (Συνέντευξη/ Η ιστορία του τραγουδιού)

Η ιστορία του τραγουδιού «Για το καλό μου», της μεγαλύτερης επιτυχίας του Γιάννη Μηλιώκα. Γραμμένο το 1985, συνεχίζει να συγκινεί και σήμερα πολλούς, με εκατομμύρια views στο youtube, ζητούμενο (και καταχειροκροτούμενο) πάντα σε όλες τις εμφανίσεις του καλλιτέχνη.


Ένα τραγούδι που αντιδρά στις συμβουλές που δίδονται «για το καλό σου», αλλά οδηγούν σε μια πειθαρχημένη διαβίωση στην καλύτερη περίπτωση, ή, στην χειρότερη, σε μια ζωή, ευθυγραμμισμένη με τον ρινόκερο του Ιονέσκο. Το τραγούδι αναιρεί τη λεζάντα «για το καλό σου» μας λέει ο Γιάννης Μηλιώκας. Ο κρυμμένος «σουγιάς» που έχει τώρα σαν άμυνα σε όλες αυτές τις συμβουλές, μπορεί να είναι ένα «άντε γεια», ή ένα «It’s my life and i’ll do what i want».




Ακολουθεί η συνέντευξη με τον τραγουδοποιό:


-Πότε είναι γραμμένο το τραγούδι; 


-Το έγραψα σε πρώτη μορφή, πίσω από ένα πακέτο τσιγάρων, την εποχή που ήμουν στο στούντιο για τον πρώτο μου δίσκο (1985). Το έδειξα στον παραγωγό μου Ηλία Μπενέτο, για να του εξηγήσω το γιατί ήμουνα αγριεμένος, ενώ εκείνη την ημέρα στο στούντιο γράφαμε χαρούμενα τραγούδια... το είδε και μου έφαγε τ αυτιά ένα χρόνο να το τελειώσω. Να είναι καλά ο άνθρωπος... γιατί ένα χρόνο μετά του πήγα τον στίχο και το βάλαμε στον δεύτερο δίσκο.

-Περιμένατε ότι θα γινόταν τόσο μεγάλη επιτυχία; 

-Ήξερα ότι είναι ένα καλό τραγούδι, δεν φανταζόμουνα όμως ότι θα είχε τέτοια αποδοχή.. χάρηκα που είχε μαγάλη αποδοχή γιατί νόμιζα ότι περιγράφω κάτι πολύ μοναχικό 

-Είναι λοιπόν ένα τραγούδι αυτοβιογραφικό;

-Όχι μόνον. Ποτέ ένα τραγούδι μου δεν είναι μόνο αυτοβιογραφικό. Έχω βιώματα δικά μου αλλά βάζω και βιώματα άλλων ... όπως έλεγε ο Πλάτων αλίμονο αν μάθουμε μόνο από αυτά που πάθαμε, πρέπει να έχουμε το νου μας να δούμε το τι πάθανε και οι άλλοι... συμβαίνουν τόσα πολλά γύρω μας, δεν είναι αναγκαίο να τα έχουμε πάθει όλα εμείς για να γίνουμε σοφοί... έτσι λοιπόν λίγο να έχεις τα μάτια και τα αυτιά σου ανοιχτά βλέπεις ότι υπάρχει πόνος γύρω πολύς. 

-Πάντως, ο στίχος «έχω κρυμμένο το σουγιά για το καλό μου» είναι πολύ δυνατός, απογειώνει το τραγούδι 

-Εκεί μπαίνει ο χαρακτήρας μου και λέει σας ανέχτηκα μέχρι εδώ «για το καλό μου», εσείς μια ιδέα είπατε, αλλά εγώ παραλίγο να πεθάνω από την ιδέα σας, από τη γνώμη σας για το τι θα μπορούσα να κάνω στη ζωή μου, και είμαι πάρα πολύ καλά προετοιμασμένος γι αυτόν που θα’ρθει ξανά να μου πει κάτι «για το καλό μου», να ρυθμίσει τη ζωή μου «για το καλό μου»... ακύρωσα μέσα μου αυτή τη λεζάντα που υπάρχει «για το καλό σου» ... κάποτε ήμουνα εύπιστος και νόμιζα ότι αυτά που μου λέγανε ήτανε πολύ χρήσιμα, πολύ ωφέλιμα, εντελώς ακίνδυνα, και τεκμηριωμένα... κινδύνευσα ακολουθώντας συμβουλές, και όταν πήγαινα μετά να ζητήσω εξηγήσεις από αυτούς που μου τις έδιναν, μου λέγανε «καλά εμείς μια κουβέντα είπαμε... 

-Αυτό το τραγούδι δείχνει ότι ο Μηλιώκας δεν είναι μόνο «βουβάλες», δεν είναι μόνο πλάκα...

-Ναι, η ζωή μου, δεν αποτελείται μόνο από χαρούμενες στιγμές ή μόνο από στεναχώρια... γράφω σε όποια διάθεση είμαι... και άμα το έχω παρακάνει με το στυλό γράφοντας μελανά, αμέσως ξεκινάω κάτι χαρούμενο γιατί βλέπω μια ανισορροπία η οποία δεν είμαι εγώ... τα τραγούδια μου είναι ένα μουσικό ημερολόγιο 

Credits – Φωτογραφίες Μανώλης Νταλούκας 2019



2 σχόλια:

  1. κι ο Λαρισαιος μπασίστας Γιανακόπουλος που ζει στην Κρήτη πιά ,τι σχέση εχει με το τραγούδι ?πριν το '85 ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το τραγούδι είναι κλεμμένο και έτυχε όταν ήμουν μικρός να συναντήσω τον άνθρωπο που το έγραψε ένας τύπος που από τα 12 ήταν στα λιμάνια στα καράβια και στη πρέζα Κώστας το όνομα του ποτισμενος από την πρεζα και το αλκοόλ ορφανός και κυνηγημένος...ελπίζω να ζει

      Διαγραφή