Οι Psycho: Ντόρα Αντωνιάδου και Στέφανος Κοτατής (Φωτο Ηρακλης Χατζηαριστείδης, 1982 ΑΡΧΕΙΟ Μ.Νταλούκα)
Από τα σημαντικά σχήματα
της Μελαγχολικής Δεκαετίας (1980-90), έμειναν στην ιστορία για την διασκευή του τραγουδιου Psycho Killer των Talking Heads, που ακόμη και ο David Byrne, χαρακτήρισε ως εκπληκτική.
Σχηματίστηκαν το 1981.
Σχηματίστηκαν το 1981.
Την Άνοιξη του 1982, τα δύο μέλη
του γκρουπ, ο Στέφανος Κοτατής και η Ντόρα Αντωνιάδου, συνεργάστηκαν με τον
Σταμάτη Σπανουδάκη, τον Βάσο Τσιμιδόπουλο και τον Gary Wright
(αρχηγό
των Spooky Tooth), και
ηχογραφούν τον δίσκο Montage Fatale.
Οι μουσικές σε όλα τα τραγούδια (εκτός από το Psycho Killer, είναι συνθέσεις του Στέφανου, ο οποίος και αποδεικνύει εξαιρετικό ταλέντο!
Ο δίσκος χαρακτηρίζεται από μία πρωτότυπη μίξη ροκ, new wave, όπερας, αφρικάνικης και κλασσικής μουσικής, παρουσιάζει απαισιόδοξο αλλά πολύ δυνατό στίχο, και σφραγίζεται, από την φωνητικές ικανότητες της Ντόρας, που τραγουδά με τρόπο που θυμίζει Klaous Nomi.
Το γκρουπ διαλύθηκε γρήγορα, δεν άντεξε περισσότερο από ενάμιση χρόνο. Όμως, μυθοποιήθηκε, ύστερα από τον θάνατο (;) της τραγουδίστριας Ντόρας Αντωνιάδου, η οποία, άλλοι λένε πως βρήκε τραγικό τέλος σε τροχαίο δυστύχημα, και άλλοι πως πέθανε αφού αρρώστησε από καρκίνο.
Ο δίσκος χαρακτηρίζεται από μία πρωτότυπη μίξη ροκ, new wave, όπερας, αφρικάνικης και κλασσικής μουσικής, παρουσιάζει απαισιόδοξο αλλά πολύ δυνατό στίχο, και σφραγίζεται, από την φωνητικές ικανότητες της Ντόρας, που τραγουδά με τρόπο που θυμίζει Klaous Nomi.
Το γκρουπ διαλύθηκε γρήγορα, δεν άντεξε περισσότερο από ενάμιση χρόνο. Όμως, μυθοποιήθηκε, ύστερα από τον θάνατο (;) της τραγουδίστριας Ντόρας Αντωνιάδου, η οποία, άλλοι λένε πως βρήκε τραγικό τέλος σε τροχαίο δυστύχημα, και άλλοι πως πέθανε αφού αρρώστησε από καρκίνο.
Το 1981, ο Στέφανος Κοτατής, που
διατηρούσε δισκοπωλείο (το Yellow
Submarine) στην Κηφισιά, αναζητά κάποιον να τον συνοδεύει στα
τραγούδια που συνθέτει και παίζει μόνος, στο σπίτι του.
Η Ντόρα Αντωνιάδου, μένει στην ίδια περιοχή. Έχει κάνει προχωρημένες σπουδές κλασικού πιάνου, σύνθεσης και φωνητικής, και είναι τακτική πελάτισσα του δισκοπωλείου (από εκεί
προμηθεύεται δίσκους κλασσικής μουσικής). Γίνονται φίλοι και ο Κοτατής, την μυεί σε ροκ ακούσματα, και γρήγορα της προτείνει να συνεργαστούν στα τραγούδια του. Εκείνη δέχεται, και αρχίζουν τις πρόβες στο σπίτι της, όπου ο
Κοτατής παίζει κρουστά και εκείνη πιάνο. Γράφουν ένα demo και
το πηγαίνουν στη WEA. Ο Βάσσος Τσιμιδόπουλος,
στέλεχος της εταιρείας, ενθουσιάζεται, τους βαφτίζει Psycho, και αναλαμβάνει παραγωγός του δίσκου.
Ο δίσκος, ηχογραφείται Μάιο με Νοέμβριο
του 1982, στο στούντιο STAM (Κορωπί, Αττική).
Ο Δίσκος, αδικήθηκε στον πραγματικό χρόνο, και παραμένει ακόμη εν πολλοίς, άγνωστος ως προς τα νοήματα και την καλλιτεχνική του αξία.
Φωτο: Ο Βάσος Τσιμιδόπουλος (ΑΡΧΕΙΟ Μ.Νταλούκα)
Οι βασικοί συντελεστές του Montage Fatal. Από αριστερά, Όρθιοι: Βάσος Τσιμιδόπουλος και Στέφανος Κοτατής. Καθιστοί: Ντόρα Αντωνιάδου και Σταμάτης Σπανουδάκης (Φωτο κατά την προετοιμασία του δίσκου, 1982, ΑΡΧΕΙΟ Μ.Νταλούκας)
Ο Δίσκος, αδικήθηκε στον πραγματικό χρόνο, και παραμένει ακόμη εν πολλοίς, άγνωστος ως προς τα νοήματα και την καλλιτεχνική του αξία.
Περιβάλλεται από αρκετά μυστήρια.
Ένα πρώτο είναι οι στίχοι.
Βασική στιχουργική εργασία, έχει επιτελέσει ο παραγωγός, Βάσος Τσιμιδόπουλος.
Το γεγονός, κρύφτηκε.
Γιατί άραγε;
Ο ίδιος ο αείμνηστος Βάσος, αποτελεί ένα άλλο μυστήριο, και οι
σκοτεινοί στίχοι του, μάλλον αναζητούσαν κάποιον που θα τους μελοποιούσε, και
αυτός ο κάποιος, βρέθηκε στο πρόσωπο του Στέφανου Κοτατή.
Γιατί δεν υπέγραψε τους στίχους του ο Βάσος; Άγνωστο.
Αν έρθουμε στους στίχους του δίσκου, θα δούμε ότι αναφέρονται σε
ψυχαναγκαστικές έως ψυχωτικές καταστάσεις. Αποτελούν όλοι συνέχεια, του πρώτου
τραγουδιού, Psycho Killer,
τραγούδι που ο Βάσος πάλι, αποφάσησε να μπει πρώτο και να ορίσει τον εφιαλτικό κόσμο του άλμπουμ.
Ο Θάνατος, οι κρίσεις πανικού, νευρικές διαταραχές, σχέσεις
φθοράς, ένας κόσμος φυλακή, χωρίς αγάπη, είναι τα θέματα, που κυριαρχούν στα
τραγούδια.
Κάνει εντύπωση, η αίσθηση του πνιγμού, ιδιαίτερα ο φόβος, ότι ο θάνατος
θα έρθει από πνιγμό. Αν σκεφτεί κανείς, ότι λίγα χρόνια μετά, ο Βάσος, βρίσκει
τραγικό τέλος, από πνιγμό, αντιλαμβάνεται ότι το Montage Fatal, είναι ένας φριχτά προφητικός δίσκος.
Ένα δεύτερο μυστήριο είναι η συμμετοχή του Σταμάτη Σπανουδάκη, που είναι μάλιστα ενθουσιώδης. Ο Σπανουδάκης, ενορχηστρώνει τον δίσκο και παίζει σχεδόν όλα
τα όργανα.
Αυτό είναι παράξενο, αφού το 1982, έχει ήδη κάνει στροφή στον
Χριστιανισμό και έχει αποκηρύξει τη ροκ φάση.
Ποιος ο λόγος λοιπόν, αυτός που αισθάνεται απαλλαγμένος από
το "σκοτεινό ροκ αδιέξοδο", δηλωμένος αναγεννημένος στο φως της αλήθειας της
χριστιανικής πίστης...ποιος ο λόγος να συμμετάσχει σε έναν τόσο σκοτεινό ως
προς τα μηνύματα, δίσκο;
Η ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΩΝ PSYCHO
Το συγκρότημα διαλύεται το 1984.
Η Ντόρα, αποφασίζει να ακολουθήσει σόλο καριέρα, και
αυτό ενοχλεί πολύ τον Στέφανο.
Για ένα διάστημα τριών χρόνων, ο Στέφανος Κοτατής, μένει μουσικά
ανενεργός. Το 1987 όμως, επανέρχεται παρουσιάζοντας άλλη εκδοχή των PSYCHO. Στη θέση της Ντόρας, τώρα βρίσκεται η
Μαρίνα Δημητρίου.
Τον Οκτώβριο του 1987, ηχογραφούν τον δίσκο 40 Days.
Τίποτα όμως,δεν είναι όπως παλιά, και η Μαρίνα, μπορεί να έχει καλή φωνή, αλλά δεν μπορεί να συγκριθεί με το μαγικό στοιχείο που είχε η Ντόρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου