Πορτρέτο του Βλάσση Μπονάτσου. Φωτ. Γιάννης Κύρης, 1972,
Σπάνιο φωτογραφικό υλικό, θυμίζει κάτι από το ψυχεδελικό συγκρότημα ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ και τον αείμνηστο Βλάσση Μπονάτσο. Το φωτογραφικό υλικό, ανήκει στον φωτογράφο του συγκροτήματος, Γιάννη Κύρη.
Οι Πελόμα Μποκιού, υπήρξαν ένα από τα σημαντικότερα συγκροτήματα της ψυχεδελικής νεολαίας, στην Εποχή της Δικτατορίας. Το παράξενο όνομά τους σχηματίστηκε από τις πρώτες συλλαβές των επωνύμων των ιδρυτικών μελών (Λογοθέτης, Μαρινάκης, Μπονάτσος, Κιουρκτσόγλου) και την δεύτερη συλλαβή του Δαπέρη, που επίσης ήταν ιδρυτικό μέλος.
Έτσι έχουμε:
ΔαΠΕρης= ΠΕ
ΛΟγοθέτης=ΛΟ
ΜΑρινάκης=ΜΑ
ΜΠΟνάτσος=ΜΠΟ
ΚΙΟΥρκτσόγλου=ΚΙΟΥ.
Σπάνιο φωτογραφικό υλικό, θυμίζει κάτι από το ψυχεδελικό συγκρότημα ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ και τον αείμνηστο Βλάσση Μπονάτσο. Το φωτογραφικό υλικό, ανήκει στον φωτογράφο του συγκροτήματος, Γιάννη Κύρη.
Οι Πελόμα Μποκιού, υπήρξαν ένα από τα σημαντικότερα συγκροτήματα της ψυχεδελικής νεολαίας, στην Εποχή της Δικτατορίας. Το παράξενο όνομά τους σχηματίστηκε από τις πρώτες συλλαβές των επωνύμων των ιδρυτικών μελών (Λογοθέτης, Μαρινάκης, Μπονάτσος, Κιουρκτσόγλου) και την δεύτερη συλλαβή του Δαπέρη, που επίσης ήταν ιδρυτικό μέλος.
Έτσι έχουμε:
ΔαΠΕρης= ΠΕ
ΛΟγοθέτης=ΛΟ
ΜΑρινάκης=ΜΑ
ΜΠΟνάτσος=ΜΠΟ
ΚΙΟΥρκτσόγλου=ΚΙΟΥ.
Ο Γαρύφαλλος, ήταν η μεγαλύτερη επιτυχία τους. Στίχοι και Μουσική γραμμένοι από τον Γ.Κιουρκτσόγλου. Στην πρώτη εκτέλεση τραγουδά, ο Νίκος Δαπέρης, όμως αργότερα ο Βλάσσης Μπονάτσος ερμήνευσε το τραγούδι σε ραπ εκδοχή με τους Goin Through.
Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ, σχηματίστηκαν την Άνοιξη του 1970 και εμφανίζονται το Φθινόπωρο της ίδιας χρονιάς στο κλαμπ Blow Up, (που ήταν στην οδό Πελλήνης, στην Κυψέλη).
Τότε, παίζουν Santana, Traffic, Rolling Stones, και κατά κόρον, τραγούδια από τον δίσκο The Live Adventures of Mike Bloomfield and Al Kooper. Το διπλό αυτό άλμπουμ (φωτο), για τους ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ, ήταν κάτι σαν ιερό Ευαγγέλιο.
Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ. Από αριστερά: Τάκης «αεροβόλο» Μαρινάκης (ντραμς), Γιώργος Στεφανάκης (όργανο), Ηλίας Μαρινάκης (μπάσο), Νίκος Δαπέρης (κιθάρα), Τάκης Ανδρούτσος (κιθάρα) και Βλάσσης Μπονάτσος (τραγούδι). Φωτ Γ.Κύρης 1972
(Ιωάννης Στασινόπουλος. Επιστολή στα ΕΠΙΚΑΙΡΑ, Ιαν 1971)
Τα ΕΠΙΚΑΙΡΑ κάνουν έρευνα και εντοπίζουν τους ΠΕΛΟΜΑ στο κλαμπ Hobby της οδού Κύπρου. Το περιοδικό δημοσιεύει συνέντευξή τους, στις 5 Φεβρουαρίου του 1971.
Από αριστερά, όρθιοι: Γιάννης Κιουρκτσόγλου, Νίκος Λογοθέτης, Νίκος Δαπέρης, Βλάσης Μπονάτσος. Κάτω, ο Τάκης Μαρινάκης. Φωτογραφία του Γιάννη Κύρη, στο κλαμπ Hobby, 1971.
Η συνέντευξη στα ΕΠΙΚΑΙΡΑ, τους κάνει διάσημους και στο μικρό κλαμπ, πλέον σχηματίζεται το αδιαχώρητο. Τα φρικιά, είναι πολύ περήφανα που ανακαλύπτουν ένα καθαρόαιμο ελληνικό συγκρότημα ποπ, ύστερα όμως, από ...την υπόδειξη ξένων.
Το τραγούδι «Γαρύφαλλε-Γαρύφαλλε», γίνεται αμέσως τεράστια επιτυχία και είναι αυτό που σπάει την ψυχεδελική εμμονή για αγγλικό στίχο.
Οι ΠΕΛΟΜΑ, αποφασίζουν να γράψουν και άλλα τραγούδια με ελληνικό στίχο, με την προοπτική, να κυκλοφορήσουν μεγάλο δίσκο. Τότε όμως (Άνοιξη του 1971), ο Γιάννης Κιουρκτσόγλου, που είναι και ο συνθέτης των δύο πρώτων τους τραγουδιών, διαφωνεί ξαφνικά και αποχωρεί από το συγκρότημα, παρόλο που έχει συνεισφέρει ήδη στη δημιουργία τριών νέων τραγουδιών.
Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ, συνεχίζουν χωρίς τον Κιουρκτσόγλου, αλλά και χωρίς τον Λογοθέτη, ο οποίος επίσης αποχωρεί. Με νέα σύνθεση, εμφανίζονται στο κλαμπ Cin Cin (στην οδό Ζωοδόχου Πηγής).
Γράφουν νέα τραγούδια και κυκλοφορούν τελικά, μέσα στο 1972, τον μεγάλο τους δίσκο (φωτο). Αυτός, θα είναι και ο μοναδικός δίσκος του συγκροτήματος (ένας άλλος που κυκλοφορεί πολύ αργότερα, δεν έχει σχέση, με το τότε ύφος και ήθος).
Ο δίσκος , κυκλοφόρησε χωρίς τα δύο πρώτα τραγούδια (Γαρύφαλλε και Μην Κλαις), όμως βγήκε ξανά, με την προσθήκη και των δύο αυτών τραγουδιών του Κιουρκτσόγλου.
Μέχρι σήμερα, συγκαταλέγεται στους βασικότερους δίσκους της ελληνικής ψυχεδέλειας. Τα περισσότερα τραγούδια, είναι γραμμένα από τον Νίκο Δαπέρη και τον Βλάση Μπονάτσο.
Βλάσσης Μπονάτσος στον Ορφέα με ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ. Φωτ Γιάννης Κύρης, 1971.
Το 1973, οι ΠΕΛΟΜΑ εμφανίζονται στο φιλμ «Ένα Ελεύθερο Κορίτσι». Τώρα, είναι πέντε άτομα. Από τους παλιούς υπάρχει μόνο ο Δαπέρης, ο Μπονάτσος κι ο Μαρινάκης. Δύο άγγλοι έχουν προστεθεί, οι Βικ Μάρτιν και Κρις Τσέγκινς. Αυτή θα είναι και η τελευταία τους σύνθεση. Με αυτή την σύνθεση, βγάζουν ένα ακόμη 45αρι (Οι Μάγοι/ Προγραμματισμός) κι ύστερα διαλύονται.
Credits – Όλες οι φωτογραφίες Γιάννης Κύρης.
Το τραγούδι «Γαρύφαλλε-Γαρύφαλλε», γίνεται αμέσως τεράστια επιτυχία και είναι αυτό που σπάει την ψυχεδελική εμμονή για αγγλικό στίχο.
Οι ΠΕΛΟΜΑ, αποφασίζουν να γράψουν και άλλα τραγούδια με ελληνικό στίχο, με την προοπτική, να κυκλοφορήσουν μεγάλο δίσκο. Τότε όμως (Άνοιξη του 1971), ο Γιάννης Κιουρκτσόγλου, που είναι και ο συνθέτης των δύο πρώτων τους τραγουδιών, διαφωνεί ξαφνικά και αποχωρεί από το συγκρότημα, παρόλο που έχει συνεισφέρει ήδη στη δημιουργία τριών νέων τραγουδιών.
Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ, συνεχίζουν χωρίς τον Κιουρκτσόγλου, αλλά και χωρίς τον Λογοθέτη, ο οποίος επίσης αποχωρεί. Με νέα σύνθεση, εμφανίζονται στο κλαμπ Cin Cin (στην οδό Ζωοδόχου Πηγής).
Γράφουν νέα τραγούδια και κυκλοφορούν τελικά, μέσα στο 1972, τον μεγάλο τους δίσκο (φωτο). Αυτός, θα είναι και ο μοναδικός δίσκος του συγκροτήματος (ένας άλλος που κυκλοφορεί πολύ αργότερα, δεν έχει σχέση, με το τότε ύφος και ήθος).
Ο δίσκος , κυκλοφόρησε χωρίς τα δύο πρώτα τραγούδια (Γαρύφαλλε και Μην Κλαις), όμως βγήκε ξανά, με την προσθήκη και των δύο αυτών τραγουδιών του Κιουρκτσόγλου.
Μέχρι σήμερα, συγκαταλέγεται στους βασικότερους δίσκους της ελληνικής ψυχεδέλειας. Τα περισσότερα τραγούδια, είναι γραμμένα από τον Νίκο Δαπέρη και τον Βλάση Μπονάτσο.
Βλάσσης Μπονάτσος στον Ορφέα με ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ. Φωτ Γιάννης Κύρης, 1971.
Το 1973, οι ΠΕΛΟΜΑ εμφανίζονται στο φιλμ «Ένα Ελεύθερο Κορίτσι». Τώρα, είναι πέντε άτομα. Από τους παλιούς υπάρχει μόνο ο Δαπέρης, ο Μπονάτσος κι ο Μαρινάκης. Δύο άγγλοι έχουν προστεθεί, οι Βικ Μάρτιν και Κρις Τσέγκινς. Αυτή θα είναι και η τελευταία τους σύνθεση. Με αυτή την σύνθεση, βγάζουν ένα ακόμη 45αρι (Οι Μάγοι/ Προγραμματισμός) κι ύστερα διαλύονται.
Credits – Όλες οι φωτογραφίες Γιάννης Κύρης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου